You are currently viewing Wizytówka Moja Firma w Google Maps

Wizytówka Moja Firma w Google Maps

  • Post author:
  • Post category:Blog

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to potężne narzędzie w walce o klienta, a często lekceważone przez przedsiębiorców lub agencje marketingowe. Z tego wpisu dowiesz się jak efektywnie wykorzystać możliwości tego ważnego i darmowego rozwiązania dla firm od Google. A to bardzo szybko przełoży się na Twoją widoczność w sieci, a co za tym idzie, nowych klientów.

Jak działa wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Forma to usługa widoczna przede wszystkim w mapach Google ale też w wyszukiwarce Google. Przeznaczona zarówno dla małych jak i dużych firm. Jej celem jest zaprezentowanie najważniejszych informacji (z punktu widzenia klienta) o Twojej firmie i wyświetlenie ich w organicznych wynikach wyszukiwania
wraz z załączoną lokalizacją na mapie.

Użytkownicy Google szukając lokalnych usług lub produktów mogą łatwo sprawdzić takie dane jak adres Twojej firmy, telefon kontaktowy, godziny otwarcia, oglądnąć zdjęcia pokazujące Twój biznes i przeczytać opinie klientów. Jeśli dobrze skonfigurujesz, a następnie w odpowiedni sposób będziesz prowadził swoją wizytówkę w Google Maps to szybko znajdziesz się wysoko w wynikach wyszukiwania i wyeksponujesz najważniejsze informacje o firmie. Bez znaczenia czy prowadzisz restaurację, dom weselny, zakład mechaniczny, fryzjerski czy też sklep z zabawkami. Jak to zrobić skutecznie i bez popełniania typowych błędów dowiesz się w dalszej części naszego poradnika.

Google Moja Firma wyniki wyszukiwań

Co wpływa na pozycjonowanie Twojej wizytówki w Google Maps?

Na pozycjonowanie wizytówki wpływa wiele czynników, a odpowiednie algorytmy Google na ich podstawie ustalają pozycję dla naszej wizytówki w wynikach wyszukiwań w zależności jaką frazę wpisze użytkownik do wyszukiwarki. Mówiąc wprost algorytmowi Google zależy przede wszystkim na tym, żeby użytkownikowi szukającemu np. „zakładu stolarskiego”, wyświetlić w pierwszej kolejności takie wyniki, z których użytkownik będzie jak najbardziej zadowolony.  Jasne jest, że osoba szukająca wspomnianych usług stolarskich będzie chciała w wynikach zobaczyć namiary na taki zakład, który swoją pracę wykonuje należycie, cieszy się pochlebnymi opiniami klientów, a przy okazji znajduje się blisko szukającego i godziny otwarcia pozwolą wybrać się tam od razu.

Podsumowując: oto co przede wszystkim wpływa na pozycję Twojej wizytówki:

  • Wiarygodność – jak bardzo firma jest już rozpoznawalna, jak wysokie jest zadowolenie klientów oraz jak dużo zawiera informacji, które pomogą klientowi podjąć decyzję o wybraniu się do tego miejsca.
  • Trafność – jak bardzo słowa kluczowe wpisywane przez szukającego pasują do jej profilu.
  • Odległość i godziny otwarcia – jak szybko zainteresowany użytkownik będzie mógł się tam dostać aby skorzystać z usług lub kupić produkt.
  • Multimedia – czyli zdjęcia, filmy, panoramy 360, wirtualny spacer. Obrazy, które w realistyczny sposób pokazują Twoją firmę.
  • Aktualność – wszystkie informacje powinny zgadzać się z rzeczywistością.
Nie ma tu punktów ważniejszych i mniej ważnych, należy zadbać o wszystkie. Mało tego, jeśli chcesz być przed konkurencją musisz zadbać dodatkowo o wszystkie te, które z pozoru nie wydają się znaczące i które Twoja konkurencja zaniedbuje.
Google Moja Firma widoczne na mapie

Jak poprawnie skonfigurować swoją wizytówkę Google?

Najprawdopodobniej masz już swoją wizytówkę, którą sam świadomie założyłeś lub być może nie zdajesz sobie sprawy z jej istnienia. Tak się składa że Google samo może Ci taką wizytówkę założyć więc lepiej się upewnij. Jeśli Twoja wizytówka już funkcjonuje dokonaj weryfikacji, możesz to zrobić tutaj. Chyba że dopiero otwierasz swoją firmę, wtedy kliknij tutaj, aby założyć wizytówkę Google Moja Firma i do dzieła! 

Oto jak należy poprawnie skonfigurować wizytówkę Google Moja Firma:

  • Zgodność danych Twojej firmy – dane, które podajesz w swojej wizytówce, muszą się zgadzać z danymi, które można znaleźć o Twojej firmie w innych miejscach. Np. tymi na Twojej stronie www jeśli posiadasz, z tymi w rejestrze firm, na portalach społecznościowych, itp. Roboty Google zbierają takie informacje i jeśli zarejestrują rozbieżność pomiędzy różnymi ich źródłami to uznają Twoją firmę za niewiarygodną i raczej nie masz co liczyć na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwań. Zadbaj o poprawne i kompletne dane, żadnych szczątkowych informacji.
  • Obsługiwane obszary i godziny otwarcia – jak sama nazwa wskazuje wprowadzamy tu obszar, w którym działamy. Jeśli prowadzimy restaurację czy lokalny sklep ograniczamy się do miasta, w którym się znajduje. Natomiast w przypadku np. firmy świadczącej usługi z dojazdem do klienta, której obszarem działania jest całe województwo lub też sąsiadujące, warto dodać największe miasta, które się w nich znajdują. Bardzo ważne żeby godziny otwarcia firmy pokrywały się z rzeczywistymi i były aktualizowane przy każdej zmianie, nie chcemy przecież dostać negatywnej opinii od klienta, który pocałował klamkę.  Tutaj warto wiedzieć że algorytmy Google będą brały je pod uwagę uwzględniając porę, w której potencjalnie zainteresowany klient wpisze słowa kluczowe do wyszukiwarki. Jeśli prowadzimy np. sklep zoologiczny do g. 17:00, a użytkownik postanowi wyszukać tego typu sklep na mapie Google będąc w okolicy przykładowo o g. 17:25, to Google pokaże mu najprawdopodobniej na pierwszym miejscu taki sklep, który jest jeszcze czynny.
  • Produkty, Usługi, Wpisy – koniecznie uzupełnij te informacje, bardzo ważne dla robotów i algorytmów Google jest to czym się zajmujesz, jakie świadczysz usługi, co sprzedajesz… Jeśli prowadzisz sprzedaż internetową dodaj najważniejsze produkty. Pamiętaj też o regularnym dodawaniu wpisów, ruch w Twojej wizytówce oraz systematyczność są szalenie ważne, pokazują, że cały czas się rozwijasz i dbasz o to żeby Twoja wizytówka Google Moja Firma była aktualna. Wiele firm zaniedbuje to, więc masz szansę uplasować się wyżej mimo krótszej działalności na rynku. Informuj o nowych wydarzeniach, produktach, usługach, o wszystkim tym co może zainteresować Twojego odbiorcę.
  • Opinie klientów – są szalenie istotne! Zarówno dla algorytmów jak i Twoich potencjalnych klientów. Jeśli Twoja wizytówka w Google maps jest świeża to nie licz, że opinie pojawią się same, do ich wystawienia musisz zachęcać klientów. Możesz to zrobić poprzez specjalny formularz, który znajdziesz w panelu Twojej wizytówki lub po prostu wysyłając do klientów prośbę o opinię i link do wizytówki. Ale nie oszukuj! Nie proś hurtowo znajomych żeby wystawili fikcyjne opinie, nie ma nic gorszego niż nagły wysyp komentarzy i ocen, algorytmy Google nie są głupie, wykryją to jako działania pozorowane i obniżą wiarygodność Twojego profilu, a w najgorszym wypadku zablokują Ci konto. Cierpliwość i systematyczność to najlepsze podejście.
  • Multimedia – Bez zdjęć ani rusz, tak to już jest, że obraz najbardziej przyciąga uwagę, w końcu wszyscy jesteśmy wzrokowcami. Dobrze jest posiadać profesjonalne zdjęcia pokazujące Twoją firmę, świadczą one o jakości Twoich usług i produktów. Ale raz dodane zdjęcia nie wystarczą, tu też ważna jest regularność i systematyczne dodawanie. Zwłaszcza takich zdjęć, które przedstawiają ludzi, Twoją branżę od kuchni, to czym aktualnie się zajmujesz, jak dziś wygląda Twój lokal, Ciebie samego w pracy, itd. To powoduje, że Twoja firma jest namacalna, powstaje pewnego rodzaju więź z klientem. Autentyczność jest kluczem także unikaj zdjęć ze stocka, zdecydowanie lepsze będzie dobre zdjęcie wykonane telefonem pokazujące Twój zespół przy pracy niż sztuczna wymuskana fotografia z banku zdjęć. Od czasu do czasu nie zapomnij też wrzucić krótkiego filmiku.
  • Wirtualny spacer – ten sposób przedstawienia wnętrz Twojej firmy to absolutny „must have” jeśli chcesz się wzbić ponad swoją konkurencję. Google bardzo wspiera tę formę wizualnej prezentacji wnętrz. Dlaczego tak jest? Zapewne zdajesz sobie sprawę z faktu, iż Google Street View to największa baza panoram 360 połączonych w to co nazywamy wirtualnym spacerem. Jeśli Twoja wizytówka Google również posiada możliwość wirtualnego spacerowania po Twoim lokalu umożliwia to użytkownikowi poruszającemu się w Street View płynnie przejść z ulicy i zaglądnąć do wnętrza Twojej firmy. A firma Google bardzo to propaguje, nawet w ustawieniach Twojej wizytówki zachęca do tego opcja Wirtualne Spacery Google. Jak wykonać taki wirtualny spacer możesz przeczytać w naszym artykule tutaj lub po prostu zrobić to profesjonalnie i skorzystać z naszej oferty.
Google Moja Firma wirtualny spacer
Google Moja Firma wirtualny spacer

Wizytówka Google Moja Firma - podsumowanie

Powyżej wymienione podpunkty są bardzo istotne, ale należy pamiętać, że absolutnie każda informacja jaką podamy w naszej wizytówce Google Moja Firma jest ważna, im więcej danych tym lepiej. Dlatego nie rób tego na szybko, nie zostawiaj niewypełnionych rubryk, podawaj prawdziwe informacje, a zobaczysz że to zaprocentuje. Zadbaj o opinie od prawdziwych klientów, regularnie dodawaj zdjęcia i wpisy oraz koniecznie wirtualny spacer. Twoja konkurencja robi to szczątkowo lub nie tak jak należy, a niekiedy w ogóle i dzięki temu możesz łatwo ich wyprzedzić. Pamiętaj, że wizytówki w mapach Google to bardzo silna i darmowa reklama, która jest widoczna nie tylko w wyszukiwaniach w Google Maps ale również w klasycznej wyszukiwarce Google.

Poniżej dwa przykładowe miejsca z zaznaczoną ilością wyświetleń. Wynik ten został osiągnięty już po kilku dniach od publikacji w wizytówce Google zrealizowanego przez nas wirtualnego spaceru.

Google Moja Firma ilość wyświetleń na mapie
Wirtualne Spacery Google Moja Firma