You are currently viewing Nieruchomości – jak dotrzeć do właściwego klienta?

Nieruchomości – jak dotrzeć do właściwego klienta?

  • Post author:
  • Post category:Blog

Jesteś agentem nieruchomości? A może sprzedawałeś kiedyś nieruchomość, a teraz stoisz przed sprzedażą kolejnej? Na pewno doskonale wiesz ile czasu trzeba poświęcić na spotkania z potencjalnymi klientami zanim trafi się na tego właściwego i dojdzie do transakcji. O wcześniejszym przygotowaniu nieruchomości oraz jej odpowiedniej reklamie nie wspominając…

Jak znaleźć klientów nie tracąc czasu na nieowocne spotkania?

Umawiasz kolejne spotkanie, na którym oprowadzasz po nieruchomości z nadzieją że to właśnie „ten” klient, po czym słyszysz „dziękuję ale to chyba nie to” albo „jeśli się zdecydujemy to zadzwonimy”? Jeździsz od jednej nieruchomości do kolejnej, tracisz cenny czas i energię? Od tej drugiej strony wygląda to podobnie, klient szukający wymarzonych „czterech ścian” też chciałby wybrać je i kupić możliwie jak najszybciej i najwygodniej. W czym tak na prawdę leży problem? Prawie każdy właściciel lub pośrednik zamieszczając w internecie ofertę sprzedaży nieruchomości chce pokazać ją tak żeby przyciągała klientów.  Najczęściej trochę manipulując zdjęciami w taki sposób żeby ukryć jej gorsze (w jego ocenie) cechy, nie pokazując z tych perspektyw, z których nie wygląda najatrakcyjniej, itd. Z kolei druga strona (klient) mająca do dyspozycji takie szczątkowe informacje tworzy w swojej głowie wyidealizowane wyobrażenie całości, które podczas wizyty na miejscu zderza się rzeczywistością i zapał opada. Nie prościej przedstawić klientowi nieruchomość w taki sposób, jak by oglądał ją podczas wizyty osobiście? Wtedy już na starcie eliminujemy tych, z którymi do notariusza i tak się nie wybierzesz. W dalszej części artykułu przedstawimy Ci sprawdzoną metodę! 

Kup mieszkanie bez wychodzenia z domu

Najpierw wirtualne odwiedziny i dopiero decyzja o spotkaniu.

Na pewno wielu osobom ciężko będzie to przeskoczy, bo jak to już na wstępie wszystko pokazywać potencjalnemu klientowi, wtedy od razu zrezygnuje, przecież nie wszystko jest tam idealne, itd. Być może, ale dzięki temu oboje zaoszczędzicie czas i niepotrzebną frustrację na miejscu. Przekonasz się że na dłuższą metę przyniesie to same korzyści, zwłaszcza gdy klient jest z daleka. Ale do rzeczy! Kluczowe jest zrobić zdjęcia i uporządkować je kolejno w ogłoszeniu w taki sposób, żeby odbiorca oglądając je mógł bez większego problemu połapać się w układzie pomieszczeń. Skąd wchodzi się do konkretnego pomieszczeni, czy na tym zdjęciu to jest łazienka znajdująca się na piętrze czy na dole. Wszystko musi być widoczne i przejrzyste. Dla osoby, która robiła zdjęcia może się to wydawać oczywiste ale należy spojrzeć z perspektywy osoby nieznającej mieszkania/domu. Spotkanie w nieruchomości jest po to żeby potwierdzić jej stan, wygląd i zgodność z ofertą, a nie żeby dopiero wtedy klient się z nią zapoznawał i zastanawiał czy to jest to czego szuka. Od tego są dobrze przemyślane zdjęcia albo co lepsze, Wirtualny Spacer!

nieruchomości jak znaleźć klientów

Wirtualny Spacer 3D - zalety, z których nie zdajesz sobie sprawy!

Wirtualny spacer po wnętrzu nieruchomości to najlepszy substytut prawdziwych odwiedzin, niemal tak jak by się tam naprawdę było. Przemieszczasz się swobodnie po całej powierzchni, rozglądasz się i zaglądasz we wszystkie zakamarki bez skrępowania, bo nikt nad Tobą nie stoi. Klient, który jest z daleka, mając do dyspozycji taki szczegółowy materiał może podjąć w pełni przemyślaną decyzję o wybraniu się na miejsce. Uniknie w ten sposób niezadowolenia po długiej podróży spowodowanego odbiegającym stanem faktycznym od zdjęć w ogłoszeniu. Nasza firma używa profesjonalnych skanerów Matterport Pro2, które oprócz przechwytywania obrazu skanują za pomocą podczerwieni wymiary pomieszczeń. Dzięki takiemu rozwiązaniu wielkość pomieszczeń w wirtualnym spacerze jest idealnie odwzorowana. Nie występuje tu efekt wielkich hal jak przy zdjęciach z wykorzystaniem zbyt szerokokątnego obiektywu lub zbyt małych gdy użyję się za dużej ogniskowej. Kolejna zaleta to w pełni zwymiarowane pomieszczenia. Klient sam może sobie podglądnąć ile metrów ma każda ściana, mebel czy otwór wejściowy, a to kolejna oszczędność czasu dla sprzedającego. Będąc w wirtualnym spacerze wystarczy kliknąć ikonkę linijki w lewym dolnym rogu i mierzyć co się chce.

Pomiar pomieszczeń wirtualny spacer
Mierzenie mebli wirtualny spacer

Dodatkowe znaczniki z opisem i multimediami

Chcesz na coś istotnego zwrócić uwagę swoich potencjalnych klientów? Może mieszkanie posiada ogrzewanie podłogowe? Albo meble pochodzą od znanego projektanta? Za pomocą specjalnych tagów możesz zamieścić tą informację, która trafia do odbiorcy znacznie skuteczniej niż tradycyjny opis w ogłoszeniu.

Wirtualny Spacer Hotspot grafika
Wirtualny spacer 3D - Metatag

Wideo prezentacja po wnętrzu? Jak najbardziej!

Wiele agencji nieruchomości korzysta z usług filmowców celem stworzenia krótkiej wideo-prezentacji po wnętrzu nieruchomości. Jest to bardzo fajny dodatek, który w naszych wirtualnych spacerach masz zawsze w pakiecie. Obejrzyj poniższy film z przykładem takiej prezentacji.

Techniczny schemat pomieszczeń

Kolejna opcja, które niejednemu się przyda, to możliwość wygenerowania technicznego rysunku z rozkładem i wymiarem pomieszczeń. Generuje się go na podstawie skanów wykonanych na potrzeby wirtualnego spaceru.

Wirtualny spacer 3D - Techniczny plan mieszkania

Klasyczne zdjęcia JPG również

Korzystając z naszej usługi stworzenia wirtualnego spaceru zawsze otrzymasz pakiet zdjęć w formacie JPG, które przydadzą się w promocji ogłoszenia. Przykładowe zdjęcia zobaczysz TUTAJ. Więcej wirtualnych spacerów zrealizowanych przez nas TUTAJ. Natomiast TU dowiesz się szczegółów.

Wirtualny Spacer 3D to najlepsza inwestycja, nieruchomości zaprezentowane w ten sposób dużo szybciej i łatwiej się sprzedają. Więcej informacji na ten temat dostępne w artykule Forbes.

Luksusowa łazienka fotografia wnętrz

Wsparcie portali ogłoszeniowych

Wirtualne spacery to przyszłość, trend wzrostowy jest wyraźnie widoczny. Popularne serwisy nieruchomości, takie jak np. OTODOM, już od dawna oferują opcję dodania wirtualnego spaceru do ogłoszenia. W USA taka forma prezentacji wnętrz to już można powiedzieć standard, dlatego warto być przynajmniej na równi z konkurencją, a najlepiej krok przed nią. A co z ogólnymi lub mniejszymi serwisami ogłoszeniowymi, które nie mają opcji dodania wirtualnego spaceru? To żaden problem, wystarczy w treści ogłoszenia dodać zgrabny link, który od nas otrzymasz, np. www.zielonki.alespacer.pl